Întrebări frecvente privind administrarea medicamentelor
Cum pot contacta Teva cu întrebări despre medicamentul meu?
În cazul în care doriți să adresați o întrebare cu specific medical despre un produs, în calitate de pacient sau de cadru medical, vă rugăm să contactați echipa medicala Teva Romania, la adresa:
E-mail: TevaRoMedical@teva-romania.ro
Puteți obține informații privind disponibilitatea medicamentului contactându-ne la telefon 021.230.65.24 sau email officero@teva-romania.ro
Dacă întrebarea dvs. se referă la o reacție adversă suspectată, vă rugăm să contactați echipa de farmacovigilență Teva la Safety.Romania@teva-romania.ro
Ce fac dacă mă confrunt cu orice reacție adversă sau eveniment advers ca urmare a administrării medicației mele?
În cazul în care considerați că ați suferit o reacție adversă sau o reacție neașteptată la administrarea unui medicament, inclusiv medicamente eliberate fără prescripție medicală sau dispozitive medicale, vă recomandăm să consultați medicul sau farmacistul cât mai curând posibil.
Pentru a ne permite să monitorizăm continuu siguranța produselor noastre, puteți raporta reacțiile adverse prin contactarea echipei de farmacovigilență Teva la Safety.Romania@teva-romania.ro
Am pierdut prospectul medicamentului. Unde pot obține altul?
Vă rugăm să contactați echipa noastră la telefon 021.230.65.24 sau email tevaromedical@teva-romania.ro pentru a vă putea ajuta.
Sunt îngrijorat că medicamentul meu cu prescripție poate interacționa cu alte medicamente pe care le iau; cum pot afla dacă este sigur să le iau în continuare?
Pot exista informații în prospectul medicamentului care v-a fost prescris, referitor la ce puteți și ce nu puteți lua împreună cu medicamentul dvs. Dacă încă nu sunteți sigur(ă), vă recomandăm să vă adresați medicului care v-a prescris medicamentul sau farmacistului.
Am dificultăți la înghițirea comprimatelor/capsulelor mele. Pot să zdrobesc comprimatele sau să deschid capsulele și să le presar pe mâncare/băutură?
Nu recomandăm zdrobirea comprimatelor sau deschiderea capsulelor, cu excepția cazului în care prospectul care însoțește medicamentul dvs. prevede clar că puteți face acest lucru. Zdrobirea unui comprimat sau golirea unei capsule pot schimba modul în care acționează medicamentul dvs. și pot afecta siguranța și eficacitatea medicației. Dacă întâmpinați dificultăți la înghițirea comprimatelor/capsulelor, trebuie să discutați acest lucru cu medicul dvs. sau cu farmacistul.
Prietenul meu suferă de aceeași afecțiune ca și mine, pot să-i dau o parte din medicația mea de rezervă?
Niciodată nu oferiți un medicament care a fost prescris pentru dvs. unei alte persoane. Îi poate face rău, chiar dacă simptomele sale sunt identice cu cele ale dvs.
Ce fac cu medicamentele de care nu mai am nevoie?
Nu aruncați niciun medicament pe calea apei menajere sau a deșeurilor menajere. Cea mai sigură modalitate de a scăpa de medicamentele nedorite este să le returnați la farmacia locală sau în alte centre locale autorizate.
Aflați mai multe despre înlăturarea medicamentelor expirate sau neutilizate aici
Care este diferența dintre medicamentele eliberate pe bază de prescripție și medicamentele eliberate fără prescripție medicală?
Un medicament pe bază de prescripție medicală poate fi obținut la o farmacie numai după prezentarea unei prescripții valabile eliberate de medic.
Medicamentele eliberate fără prescripție medicală (OTC) sunt vândute în farmacii fără a necesita prescripție medicală.
Am auzit că poate exista o problemă de aprovizionare cu medicamentul meu. Ce fac dacă nu găsesc medicamentul în farmacie?
Consultați-vă cu farmacistul sau contactați Teva la telefon 021 230. 6524 sau prin email la officero@teva-romania.ro. Dacă există o problemă cu obținerea medicației dvs. obișnuite, adresați-vă medicului pentru o alternativă de tratament.
Nu înțeleg instrucțiunile privind modul de administrare a medicației mele. Ce ar trebui să fac?
Dacă nu înțelegeți ce vi s-a spus sau instrucțiunile din prospect, rugați farmacistul să vă explice din nou. Puteți chiar să îl rugați să vi le scrie. Nu vă faceți griji dacă trebuie să întrebați din nou, este important pentru sănătatea dvs. să vă administrați corect medicația.
Cum procedez dacă, în opinia mea, medicamentele pe care iau nu sunt eficiente?
- Dacă luați un medicament nou, vă recomandăm să discutați cu medicul dvs. cât mai curând posibil cu privire la rezultatele preconizate ale medicamentului prescris.
- Dacă luați un medicament de mai mult timp si observați o schimbare a efectului (de exemplu, ați manifestat o revenire a simptomelor), vă recomandăm să discutați cu medicul dvs. cât mai curând posibil.
De asemenea, trebuie să raportați lipsa efectului, contactând echipa de farmacovigilență Teva la Safety.Romania@teva-romania.ro