Dispozitivele tehnologice inteligente asigură un sentiment de apartenență la comunitate pentru persoanele cu SM
Ceasurile și cântarele inteligente nu sunt utile doar pentru numărarea pașilor sau reducerea caloriilor. Dacă aveți scleroză multiplă (SM), aceste dispozitive vă pot ajuta la crearea unui sentiment de apartenență prin integrarea în comunități cu alte persoane aflate într-o poziție similară.
Echipele Teva dedicate consumatorilor au decis să testeze dacă dispozitivele conectate ar putea genera îmbunătățiri ale stării de sănătate și oferi un sentiment mai puternic de control asupra afecțiunii. Rezultatul a fost primul studiu de sănătate conectat al pacientului cu SM și un plan pentru investițiile viitoare în sănătatea digitală.
Au fost selectate trei tehnologii: un ceas inteligent, pentru monitorizarea activității, un sistem de somn, pentru a măsura durata și calitatea somnului și un cântar inteligent, pentru a înregistra modificări ale greutății corporale și ale compoziției corpului.
Abordarea a generat câteva perspective neașteptate. Datorită modului în care studiul a fost configurat, participanții pot interacționa unii cu alții. După cum a observat unul dintre membrii echipei, „A intervenit un sentiment de constituire a unei comunități în care oamenii se ajută reciproc. Au început să se formeze relații adevărate între persoane care nu s-au întâlnit niciodată și care au locuit în diferite părți ale țării. A fost fascinant de observat.”
Identificarea partenerilor potriviți
În mod tradițional, acest tip de cercetare ar fi fost desfășurat ca studiu clinic, însă echipa a știut că acest lucru ar costa milioane de dolari și numai recrutarea participanților ar fi durat luni de zile. Teva a venit cu o abordare comercială, explorând utilizarea generală a dispozitivelor în cadrul unei comunități specifice de pacienți.
Identificarea unei entități externe care a fost angajată ca echipă globală a fost vitală. Teva a inițiat o relație cu echipa de la Whitings (acum deținută de Nokia), care a ajutat cu dispozitivele și analiza datelor colectate, precum și cu echipa din cadrul C Space Health, care a putut atrage participanții și contribui la stimularea nivelurilor de implicare.
C Space Health a fost flexibilă în vederea colaborării. La solicitarea echipei Teva, aceștia au creat un portal online pentru participanți. Acest lucru a permis echipei să exploreze contextul datelor pe care le colectau, asigurându-se că concluziile studiului ar putea fi aplicate în viitor. De asemenea, au realizat un plan de învățare detaliat pe baza activităților și a sondajelor periodice, pentru a-i ajuta să înțeleagă experiența oamenilor cu dispozitive inteligente, inclusiv opiniile acestora cu privire la semnificația unei zile „bune” sau „rele” și sentimentele generale despre starea de bine.
Beneficiile datelor obiective
După cinci luni de implicare, participanții la studiu și-au împărtășit perspectivele. Informațiile primite de Teva de la pacienți la sfârșitul studiului au arătat că pacienții au dobândit o mai bună înțelegere a afecțiunii lor, deoarece li s-au oferit date obiective pe care de obicei nu le-ar fi văzut niciodată.
Pentru Teva, studiul a descoperit informații valoroase despre oportunitățile oferite de intervențiile de sănătate digitală și alte intervenții nemedicamentoase, deschizând calea către investiții și cercetări viitoare.
De exemplu, echipa Teva a aflat că, în timp ce monitoarele de fitness tipice stau la încheietura unei persoane, persoanele cu SM au adesea probleme de stabilitate, astfel încât atunci când se plimbă este posibil să folosească un baston sau să se țină de mâna soției sau a soțului. În acest caz, brațul său nu se balansează, astfel încât monitorul nu detectează pașii. În mod evident, atunci când creați articole la purtător pentru astfel de pacienți, dispozitivele trebuie să fie adaptate nevoilor acestora.
Să facem pacienții să se simtă mai bine
Cercetarea efectuată generează noi informații cu privire la viitoarele soluții pentru echipa globală SM. De asemenea, a descoperit perspective ascunse, care ar putea fi relevante pentru multe alte afecțiuni cronice pentru care oferim tratament. Cu cât inițiativa este mai amplă, cu atât se simt mai bine oamenii.
NPS-ALL-NP-00015 MAI 2018